środa, 29 maja 2013

Jak włosomaniaczka może być włosomaniaczką ? cz.2 Pieniądze

Drugi post poświęcony przekonaniu osób które uważają maniaczki włosowe za dziwaków ( a może raczej dziwaczki) które marnotrawią pieniądze i czas na włosy. Pamiętajmy że wiele osób myśli, że myjąc włosy szamponem 'familijnym' często nie nakładanie odżywki jest najlepszą metodą pielęgnacji. Bo włosy to tylko włosy i po co się zadręczać!


Dzisiejsza - druga - część poświęcona jest tym, iż pielęgnacja włosów pociąga za sobą pewien problem - koszty. 

Omińmy fakt, że bardziej znane blogerki/vlogerki dostają materiały do testów (który jest darmowy).
Skupmy się na przeciętnym śmiertleniku takim jak ja lub ty :D 
Ja osobiście nie mam wiele pieniędzy do przeznaczenia na produkty do pielęgnacji włosów. Rodzicom nie uśmiecha się wydawać pieniędzy na 'niepotrzebną dziesiątą odżywkę lub szósty szampon'. Więc należy radzić sobie inaczej. Przejdźmy do sedna czyli NATURALNYCH MASKACH / ODŻYWKACH.

Moim pierwszym produktem do włosów DIY była maska-glutek z siemienia. Potem z mączki ziemniaczanej, nafty kosmetycznej no i nie zapominajmy o kremowaniu i olejowaniu

A w kwesti szamponu - wystarczą dwa lub nawet jeden :) Ja mam jednen bez SLS i drugi który jest mocno oczyszczający i przeciwłupieżowy. Obydwu używam w podobnej częstotliwości (niemal na przemian). Gdyż moim włosom SLS nie straszne :p

A teraz czas na chyba najpraktyczniejszą część postu - listę tanich produktów które powinny spełnić swoje zadania:
  • maska z siemienia (nawilżająca)
  • maska z mączki ziemniaczanej (wygładzająca)
  • maska z drożdży (do włosów przetłuszczających się)
  • inne paciaje domowej roboty np z owoców (zbliża się lato) wystarczy poszukać kilku przepisów w internecie
  • odżywki Garnier ( ok 6 zł za 200 ml) 
  • produkty Alterra (rossmann)
  • podukty Joanny (popularne odżywki bs)
  • szampony oczyszczające Barwa 
  • Ziaja Masło Kakaowe
  • Eveline glicerynowy krem do rąk (oliwkowy, aloesowy z kozim mlekiem) z masłem shea,
  • olej lniany
  • olej rycynowy
  • olej kokosowy (nie posiadam, ale można go kupić w wielkich słojach które kosztują jakieś 30 zł bodajże i można go wykorzystać na multum sposobów jeśli nie sprawdzi się na włosach)

Piszcie na dole jakie znacie tanie/ekonomiczne kosmetyki :) Wymienione kosmetyki dodam do tej listy. 
Stwórzmy razem taką listę taniuchów ;p 

Całuski,




P.S Nie wiem jak ale wyłączyłam moderację komentarzy (prawie się podłamałam, że nikt nie komentuje postów) :D Wię jeśli ktoś skomentował i nie odpowiedziałam - przepraszam ;* I oczywiście nadrobiłam zaległości.

3 komentarze:

  1. Olej kokosowy można kupić już za kilkanaście zł, np. ja mam dokładnie ten http://www.paatal.pl/pl/medycyna_naturalna/ktc_czysty_100_olej_kokosowy_500ml.html
    na opakowaniu niestety nie ma info,czy jest rafinowany ale za tą cenę pewnie tak, jednak po podgrzaniu lekko pachnie i działa na włosy więc po co przepłacać :). Ogólnie polecam ci ten sklep jest ta du,żo innych ciekawych rzeczy do włosów,wiadomo że najlepiej się opłaca odłożyć np. 50zł i zamówić kilka rzeczy, przesyłka kosztuje zawsze 8zł nieważmne ile zamówisz:). Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. A i myślę,że warto dopisać też maski w litrowych baniakach, może jednorazowo jest to jednak większy wydatek, ale na pewno zwróci się w czasie. Tu polecam np. słynną Serical Crema al latte (nie jest to Kallos!Nie wiem czemu większość blogerek pisze o niej "Kallos" ;/), Kallos Keratin, Kallos Chocolate (ogólnie wszystkimi Kallosami oraz Sericalami warto się zainteresować), z odżywek balsamy MRs Potters (cena ok. 8zł za 500ml), Hegrony (w Naturze 8zł/05l), Isana Profesjonal 500ml (normalnie po 10,ale bardzo często są w promocji po 5), również maski Romantic (mają baaardzo gęstą konsystencję więc starczą na dłuuugo i kosztują też ok. 8-10 za 500ml) oraz ich litrowe odżywki w podobnej cenie. Szampon ten chociażby Familijny (szampon ma tylko myć maski są od dalszej roboty!;D) litrowy kosztuje kilka zł, ew. łagodny Babydream często jest na promocji za 4zł. Co do wcierek to np. toniki green pharmacy są duże i niedrogie, zresztą wcierać można też herbaty ziołowe :), woda brzozowa Gloria dostepna w Auchanie kosZtuje 3zł a ponoć działą cuda. Z półproduktów tani jest też hydrolizat keratyny, żelatyna do laminowania, soda oczyszczona oraz mąka, o której czytałaś zresztą u cotymasznagłowie :). Wpis jest już stary,ale mam nadzieję że nieco pomogłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łał, ale się rozpisałaś :D Dziękuję bardzo szczerze mówiąc nawet mi twoje porady pomogą :)

      Usuń

Dziękuję za każdy komentarz, dzięki tobie robi mi się cieplej w serduszku <3

Niestety WSZYSTKIE komentarze z adresem bloga będą usuwane. I tak odwiedzam wszystkich którzy skomentują :)

Moderacja jest włączona po to, żebym nie przeoczyła żadnego komentarza :)